2 důležité tipy pro krásný porod

Abychom zažily porod, jaký si přejeme, nestačí mít informace, číslo na právníka a dokonce nestačí jen afirmovat a vizualizovat.

Jasně, jsou to úžasné techniky a rozhodně fungují, ale mají své limity. Těmi limity jsou jak naše omezující přesvědčení, o kterých často ani nevíme.

Víte, že máte z něčeho fakt paniku, že něco „prostě nedokážete“? Řešte to ještě před porodem třeba s pomocí jednoduché metody PSYCH-K®, kterou doporučuje i Dr. Bruce Lipton.

O tom, že největší blbost je předporodní kurz, jak řekl Dr. Michel Odent „otec přirozených porodů“ a nutnosti změně pohledu na předporodní přípravu, jsem psala v prvním díle tohoto článku. Mrkněte TADY >>>

Neznáme sami sebe a své potřeby

Taky to bývá často to, že vlastně nevíme, co chceme a přejímáme spíše to, co nám někdo řekl, co je teď in, co kámoška doporučila.

Zabýváme se sjížděním nových informací, ale na to, abychom si udělali čas pro sebe a podívali se, co se nám honí hlavou, jaké jsou naše potřeby a co potřebuje naše tělo, už čas nemáme.

Nuda! Já se přece znám, mě nic neomezuje a moje myšlenky jsou naprosto v klidu!

Vyzkoušíme to spolu

Zkuste si teď na 10 minut zavřít oči a vnímat jen svůj dech. Bez hudby. Jen svůj dech. Nádech, výdech, nádech, výdech.

Jde to? Nebo už to čtete po minutě dál?

Je vaše mysl schopná vnímat jen dech, a nebo řeší, co je to za blbost, co jste měly nakoupit, co bude dneska na večeři a další blablablabla?

Víte, co potřebuje vaše tělo a reagujete na to hned?

Nebo své tělo vnímáte, až když vás začnou bolet záda, nebo si přeležíte nohu z té přiblblé pozice?

Pokud je upřímná odpověď ANO, gratuluji. Buď jste mnich, nebo k tomu máte blízko.

My smrtelníci musíme svou mysl trénovat

Naučit se dívat do sebe, pozorovat své myšlenky, ale nenechat se jimi strhnout. Poznat své strachy, obavy a touhy. Naučit se těšit se z přítomného okamžiku. Odložit autopilota, který nás tlačí k výkonu a ignoraci toho všeho, co se děje teď a tady – ať je to východ slunce, nebo úsměv našich dětí.

Výzkumy potvrzují, že lidé, kteří připravují svou mysl na porod s pomocí technik mindfulness – všímavosti zaměřené do přítomnosti – jsou schopni prožívat porod lépe:

  • Jsou schopní stát za svým rozhodnutím
  • Lépe poslouchat své tělo a zajistit tak co nejhladší průběh porodu.
  • Dokáží pracovat se svým strachem a efektivně zvládat případnou bolest u porodu díky jednoduchým technikám, které na kurzu trénujeme několik týdnů.
  • Vyrovnávat se s nečekanými situacemi – protože když si představuju porod do vody při svíčkách a nakonec musím z akutních důvodů na císařský řez, asi na to nebudu reagovat úplně dobře.
  • Rozvíjet schopnost komunikace – umět v pohodě říct o svých potřebách, bez konfliktu, ale pevně.
  • Ženy, které prošly našimi kurzy mají statisticky nižší výskyt depresivních symptomů až dva roky po porodu.
  • A v neposlední řadě mají potenciál poznat a přerušit mezigenerační traumata.

Stačí tak málo. Jen si 9 týdnů udělat každý den čas na sebe a své miminko a zjistit, kdo jsem, co jsou mé potřeby a pozvat přítomnost do svého života.

Jasně, já vím. Je to pro vás možná moc abstraktní a moc jiné.

Znám to, taky jsem si tím prošla. Když to tehdy Dr. Odent říkal, šla jsem fakt do negace, s tím,že tohle je prostě blbost, že u nás to takhle fungovat nemůže.

A teď už mám za sebou skoro rok vedení kurzů Mindful Birthing and Parenting ProgramMindfulness pro porod a rodičovství a s ním i první české absolventy a vidím, jak velká pravda to je.

Myslím, že tohle všechno vysvětluje nejvíce věta jedné z našich účastnic:

„Mindfulness vám nezaručí, že zažijete svůj vysněný porod. Dá vám ale možnost, zamilovat se do porodu, který zažijete.“

A přesně o tom to je.

Koukněte se na můj předchozí článek – Největší blbost je předporodní kurz a napište mi – Dává vám to smysl, nebo si myslíte, jako kdysi já, že tohle je fakt blbost? Napište mi do komentářů.

Pokud si myslíte, že to někdo další měl číst, SDÍLEJTE >>>

Komentáře