Cvičení pro těhotné

Protažení, uvolnění i práce s dechem jako efektivní příprava na porod

s dulou a lektorkou předporodní přípravy

Cvičení s dulou

  • Být v těhotenství v pohodě, klidu a fit.
  • Užívat si zdravý pohyb bez bolesti.
  • Připravit se na porod a péči o miminko.
  • Pečovat o sebe.
  • Udělat si chvilku sama se sebou a miminkem.
  • Naučit se vědomě relaxovat a "vypnout hlavu".
  • Zažít hluboký a uvolněný dech.
  • Nebo třeba potkat podobně naladěné ženy a vědět, že na to nejste sama.

To všechno můžete díky pravidelným lekcím těhotenského cvičení.

Jako dula vás citlivě provedu všemi fázemi těhotenství i přípravou na porod, či najdeme cestu jak zmírnit běžné těhotenské obtíže a jako lektorka zdravotního cvičení, navrhuji lekce přesně pro potřeby "mých" těhotných žen.

Žádná lekce není stejná, všechny se přizpůsobují vám - skupině, podle rostoucích bříšek a vašich přání.

Někdy se zaměříme více na uvolnění a protažení, jindy to bude velmi mírné posilovací cvičení a jindy více kardio. Proč? Protože u porodu užijete všechny vlastnosti vašeho dokonalého těla:

  • sílu
  • hluboký dech a tím dostatek kyslíku pro vaše tělo, každou jeho buňku i vaše miminko
  • vytrvalost a dobrý stav plic a srdce
  • uvolněné ale silné klouby
  • schopnost relaxace

 

Jak jsou lekce koncipovány?

  • Úvodní relaxace
    Společně se naladíme na sebe i miminko v bříšku
  • Protažení
    Probudíme ztuhlá a zkřehlá těla nejen díky józe a masážním prvkům
  • Posílení
    Jemné cvičení s prvky jógy i cvičení s vlastní vahou
  • Buďme fit
    Svižnější pohyb pro uvolnění kloubů a zad s pomocí tanečních prvků
  • Závěrečná relaxace
    Nácvik hlubokého dechu s relaxační vizualizací
  • Vaše dotazy a sdílení
    Podpůrné sdílení a prostor pro vaše dotazy k těhotenství a porodu

Nejčastější otázky

Od kdy můžu cvičit?

Obecně se doporučuje po skončení prvního trimestru tedy ukončený 12. týden těhotenství. Záleží na vašich pocitech a potřebách.

Jsou nějaké kontraindikace?

O vhodnosti cvičení je vždy lepší poradit se se svým lékařem či porodní asistentkou. Obecně jsou částečné kontraindikace - vysoký/nízký krevní tlak, glaukom, potíže se štítnou žlázou, křečové žíly, nevolnosti aj. Protože ale s klientkami pracuji na lekcích individuálně, máme prostor upravit cviky tak, aby při některých kontraindikacích mohla vybraná klientka cvičit jinou - pro ní bezpečnou variantu.

Můžu na lekci s dítětem?

S ohledem na relaxační charakter lekcí to bohužel není možné. Přijďte na těhotenská setkání či podpůrnou kojící skupinu, kde jste vítány i s dětmi.

Je možné koupit permanentku?

Ano - za zvýhodněnou cenu 1200 Kč / 10 lekcí. Majitelky permanentky mají při přihlašování na lekce vždy přednost - tedy když se blíží naplnění kapacity lekce, přednostně přihlašuji majitelky permanentky.

Jsou lekce vhodné i pro začátečnice?

Ano určitě. Cvičení přizpůsobuji individuálním možnostem klientek.

Co si vzít s sebou?

Veškeré vybavení je pro vás k dispozici na místě. Pokud chcete, můžete si vzít svou vlastní podložku na jógu a deku. Jinak potřebujete jen pití a pohodlný oděv na cvičení.

Proč cvičit se mnou?

  • jsem zkušená dula s certifikací v USA a studovala jsem u Dr. Michela Odenta v UK
  • jógu cvičím díky babičce - jogínce od 4 let, tedy .. dlouho :) 
  • cvičení pro maminky vedu od roku 2014 a v Ostravě jsem zavedla cvičení maminek za účasti miminek a dětí
  • jsem také masérka se specializací na ženské zdraví a ženy kolem porodu - ukážu vám jak si jednoduše pomoci a na lekcích si dopřejeme péči navzájem
  • sestavila jsem pro vás unikátní zdravotní cvičení pro těhotné s prvky jógy, hloubkové relaxace i tance
  • využijeme také prvky Spinning Babies - účinnou a šetrnou metodu práce s tělem pro hladký porod a dovedení miminka do optimální polohy (vhodné nejen u miminek v postavení koncem pánevním)
  • pracujeme s rebozem a pintou - tradičními šátky pro péči nejen o těhotné bříško
  • praxe uvolnění v napětí - tak potřebné pro porod
  • úleva od bolesti zad a kloubů
  • zdravé pánevní dno
  • fit k porodu
  • nácvik relaxace a hlubokého uvolněného dechu
  • cvičení je vhodné pro všechny - ženy, které nikdy necvičily, i pro ty zkušené. 
  • cvičíme v malých skupinkách pro zachování osobního přístupu a příjemné přátelské atmosféry.

Vhodnost cvičení konzultujte se svým lékařem či porodní asistentkou.

Kde cvičíme?

  • Rožnov pod Radhoštěm
  • Valašské Meziříčí

Kdy

Detaily

Na lekce potřebujete lahev s pitím, pohodlné oblečení vhodné pro cvičení s těhotenským bříškem.

Děti prosím nechte doma, aby si ostatní ženy mohly opravdu odpočinout a dopřát chvilku pro sebe.